Wyniki finansowe lotnisk – trudna sprawa
Portal pasażer.com opublikował wyniki finansowe polskich lotnisk za rok 2012. Materiał może nie pierwszej świeżości ale jednak interesujący, na bazie którego można pokusić się o kilka wniosków, spostrzeżeń.
Portal pasażer.com opublikował wyniki finansowe polskich lotnisk za rok 2012. Materiał może nie pierwszej świeżości ale jednak interesujący, na bazie którego można pokusić się o kilka wniosków, spostrzeżeń.
Kiedy na świecie wybucha kolejny kryzys polityczny czy konflikt zbrojny, branża lotnicza jest jedną z pierwszych ofiar takich wydarzeń.
Od wielu już lata rynek lotniczy jest areną nieustającej konsolidacji, zwłaszcza w odniesieniu do przewoźników. W efekcie, średni gracze stają się duzi, a duzi jeszcze więksi.
Chodzi oczywiście o ruch na niektórych polskich lotniskach, które po wielu latach prosperity rozpoczętej w 2004 roku, po raz pierwszy mierzą się z poważnymi wyzwaniami dotyczącymi dynamiki ruchu lotniczego.
Miałem w tym tygodniu okazję uczestniczyć w locie szkoleniowym jednym z Boeingów 787 naszego LOT-u.
Już na tym blogu o Modlinie było jakiś czas temu, kiedy lotnisko otrzymało ponowną certyfikację.
19 lipca Sebastian Gościniarek był gościem Grzegorza Chlasty w porannej audycji Radia dla Ciebie. Rozmowa dotyczyła przyszłości Lotniska w Modlinie po decyzji Wizz Aira o pozostaniu na Lotnisku Chopina.
Komisja Europejska ogłosiła właśnie zakończenie kolejnego etapu prac nad nowymi wytycznymi dotyczącymi pomocy publicznej dla lotnisk i linii lotniczych.
Medialnie odtrąbiono, że lotnisko w Modlinie wraca do gry. Po ponad półrocznym remoncie drogi startowej od środy znów na lotnisku mogą lądować duże samoloty.
Życie pasażera linii niskokosztowej nigdy nie było łatwe. Zdążyliśmy się jednak pogodzić z wieloma niedoskonałościami oferty, z którą z reguły obcujemy tylko przez kilka godzin.
25 czerwca na Uczelni Łazarskiego w Warszawie grupa 18 osób związanych biznesowo i naukowo z transportem lotniczym powołała do życia stowarzyszenie pod nazwą „Polski Klub Lotniczy”.
W zeszłym tygodniu Bartosz Baca był gościem programu ”Dzień na rynkach” w TVN CNBC. Rozmowa dotyczyła kolejnej transzy pomocy dla LOTu, jego przyszłości i możliwych scenariuszy restrykturyzacji spółki.